måndag 3 oktober 2011

Min motion på 10-talet tom sept -11

Stockholm Marathon
Det här får bli sista inlägget i historiken fram till idag. Kanske någon annan seniorjoggare (jag är 67 idag) kan ha något utbyte, vad vet jag, och efter det här inlägget blir det hur som helst ett par inlägg per vecka som kommer att följa min aktuella träning och mina aktuella mål. Den som har mest glädje av det här blir nog jag själv då det kan bli en sporre för mig själv i min träning, men kanske nån annan överårig joggare också kan bli motiverad här när det går tungt med den egna träningen.

2010 tom idag har inte varit så där intensiva som tidigare, ibland har jag tränat lite för lite, något som den här bloggen ska ändra på. Varken inför Stockholmsmaran 2010 eller 2011 hade jag en riktig plan men så gick tiderna över 5 timmar också, som sämst i år, 2011: 5.01.50. En bra plan som morot (och ibland piska) måste man ha så att man tränar tillräckligt.

Yours Truly 50 km, Sala
Yours Truly i Stentorpet, mitt 5-milslopp i snömodden, körde jag både 2010 och 2011. Sista söndan i februari. Och Stockholmsmaran både 2010 och 2011. Plus Snöfemman tillsammans med Casper, det är nog alla mina tävlingar den här perioden, och jag har fortfarande haft tur att slippa skador.

Så har jag på nytt börjat träna på gym, Actic i Västerås, med ett spinningpass som jag sällan missar, men axlar och rygg behöver man också träna. Vi seniorer som tränar borde ha lägre skatt kan man tycka.

New York är ett mål
En sista kommentar från historiebeskrivningen av min träning kan vara att jag till en liten del tar åt mig äran som inspiratör åt några andra i familjen, några kamrater och även några andra i periferin som åtminstone delvis kom igång att träna pga mig. ALLA har klarat sina bedrifter med egen träning och de flesta hade nog tränat ändå, men några inspirationspoäng tar jag åt mig.

13 maror i Stockholm, 3 ultramarathon i Sala och ett marathon i New York - dagsnoteringen ligger alltså på sjutton. Och massor av annat, men det är maror jag räknar i första hand.


Mina mål för 2012 är Yours Truly i februari, Stockholmsmaran i juni och Jubileumsmaran i juli. Det blir ett fint löparår som kommer att kräva träningsdisciplin. Mot nya djärva mål!




  

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar