måndag 21 november 2011

Min dunderkur mot halsont

Halsont? Nej då tränar jag inte. Inte heller om jag har feber. Självklart. Men det är svårt när det bara är så där lite grann i halsen som irriterar, då kan det vara svårt att veta hur man ska göra. Men jag är lite försiktig.

Annars känner jag inte efter så mycket. Ett Vasalopp åkte jag med skavsår, ett annat med blåsor i händerna och jag har provat Lidingöloppet med en lätt stukning i foten mm. Så får man väl bryta om det blir värre, det är min princip. Men med halsont vilar jag och har tagit det lugnt några veckor.

Men nu i fredags tog jag till min hälsokur, min dunderkur: Bastu! Det där med whiskey eller örtte med honung  som en del kör med är bara trams säger en som vet....

Ja, var och blir ju salig på sitt sätt, men efter fredagskuren försvann mitt halsonda helt och hållet. Jag håller mig då  på den nedre laven så att det inte blir för varmt, så sitter där så länge jag kan och sen en liten stund till. En dusch, så kör jag ett varv till, sen var halsen ren och klar som på vilken operasångare som helst.

Träningen idag gick lite segt, det kommer det nog att göra ett tag nu efter det här långdragna halsonda. Jag skulle kört min kur tidigare, men nu är det gjort. Prova bastun när du är hängig!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar