fredag 24 februari 2012

Inställt

Det här blir andra gången jag hoppar av en planerad tävling, det blir ingen långlöpning på söndag. The fourth annual Yours Truly 50k Run at Stentorpet, Sala, Sweden is postponed to 2013. 

Med lite småkrämpor är det OK att göra ett kraftprov, men med en förkylning i kroppen är de bäst att låta bli. Synd - det hade blivit 4:e gången i rad och jag hade tänkt att sen köra två år till, till 2014 alltså. Längre än så sträcker sig inte min planering. Men utom tävlan kommer jag nog att köra min 5-milare lite längre fram i vår ändå.

Förra gången jag ställde in var New York 2001 i "11 september"-turbulensen. Det kostade mig 5.620 att göra en sen avbokning, den här gången kostar det som tur var inte ett öre. YT 50k är ju ett gratislopp som tur är och inkvarteringen i Stentorpet kostar ju heller inget extra. Så det var inte så farligt - jag kommer igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar