måndag 28 maj 2012

En vecka kvar

Stockholm Marathon 2012 blir min 14:e i Stockholm och min 18:e totalt.

Förberedelserna har gått rätt OK, och under april och maj har jag sprungit mer än de senaste åren, lovar bra inför examensdagen. Men så var det den där magsjukan mitt i alltihopa! Det blir väl knappast personligt rekord.

Och så ser jag på väderprognosen att det är lite osäkert med vädret. Fredan är buskallt i Stockholm - 5 grader och regn! Lördan ser lite bättre ut, runt 13 grader och uppehåll. Skulle det bli så, så är det nästan optimalt även om jag föredrar 18-20 grader.

Sista veckan blir det några kortvändor, 8 km i kväll eller i morgon bitti och 5 km på ons/tor är allt jag tänkt springa. Sen hoppas jag min träning ska räcka för en tid mellan 5.15 och 5.25.
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar