onsdag 30 maj 2012

Sista träningspasset klart

Valhallavägen
Stockholm Marathon 2012 på lördag - here I come!

Skadefri och inte en enda liten krämpa att skylla på. Jag har sprungit för lite men ändå mer än både förra och förrförra året. Det här får duga, jag är nöjd. 50 mil i år varav 30 de sista två månaderna.

Under träningsperioden har jag varit förkyld ett par tre gånger och haft två magvändor, är det ett tecken på att man blir mer infektionskänslig vid stigande ålder? Eller kanske vid stigande visdom?

Träningsfarten ligger stadigt över 7 min/km nu, ofta 7,5 min. När jag sprang min snabbaste mara 1999, 55 år, hade jag en medelhastighet på 5.80 nånting, nu på lördag är jag glad om jag vid 68 år klarar 8 min blankt. I så fall skulle det bli en tid runt 5 och en halv timme. Jag är realist och sätter upp det som mål.

Vädret på lördag ser ut att bli kallt och regnigt, det sämsta väder jag nånsin haft på en mara. Hoppas SMHI för en gångs skull har fel i sina väderprognoser...

Möjligtvis en 2 km uppmjukning på fredag, annars är träningen inför Stockholm Marathon 2012 klar!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar