måndag 9 juli 2012

Jubileumsmaran på lördag

Tidstypisk 1912
Bara några uppmjukningsrundor kvar nu innan Jubileumsmaran på lördag. Jag är hyfsat bra förberedd och det ska bli riktigt roligt.

Väderprognosen? Jodå, regn ska det bli. 16 grader varmt och 5-6 mm regn, men det är OK för mig, mer trist för publiken. Egentligen ska man vara tidstypiskt klädd, men det gör jag mig nog inte besvär med det, för i praktiken är det inte så rasande stor skillnad mellan då och nu. Och så sällan som jag köper nya löparkläder så är dom nästan tidstypiska för förra seklet åtminstone.
Publikbilder 1912

Vi löpare kan få pris om vi är bra klädda men det är nog lättare för publiken. Många kommer säkert att vara klädda i gammal stil från början av förra seklet.


Ett kul lopp kommer det att bli - 12.500 på startlinjen där jag med startnummer 10602 startar kl 14.28 med beräknad målgång 19.58. Orkestrar, jippon. Och en fest på söndagen för alla löpare. En kul helg att se fram mot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar